Asiakkaiden ja palvelun jatkuvuuden turvaaminen

A network of people icons, all connected to the center bubble of three people. The background is grey and all elements are white. Different types of lines connect the outer bubbles to the center.

Eli miten virtuaalisilla jononhallintajärjestelmillä voi varmistaa välttämättömien palveluiden saavutettavuuden jopa uuden normaalin aikana.

ENSURING CUSTOMER SERVICE CONTINUITY THROUGH CHALLENGING TIMES
Aseem Shakuntalin teksti julkaistu alunperin Codemendersin blogissa🡕 englanniksi 26.2.2021.

Jonoon.fi on Qtip.Me:n kansainvälisessä käytössä oleva versio, kirjoituksessa esitelty data on Qtip.Me:n kautta kerättyä.🡕

Aiemmassa blogijulkaisussamme (Codemendersin blogissa) “What’s your new normal strategy?”🡕 pohdimme sitä, miten pandemian jälkeen tapamme katsoa maailmaa on muuttua ja kuinka se on vaikuttanut lähes jokaiseen sektoriin ja sen toimintaan: koulut, sairaalat, matkustus, hallinto ja niin edes päin. (ks. [1],[2].) Infektioiden leviämisen estämiseksi hallitukset ympäri maailmaa ovat toimineet monilla tavoilla, joihin on kuulut osittainen tai täysimäärinen sulkutila (lockdown), kavennetut aukioloajat välttämättömillä aloilla ja rajoitukset sallituissa kokoontumismäärissä samoissa tiloissa tai jopa perhetapaamisissa.

Kuvassa on kylttistandi liikkeen ulkopuolella, jossa on kuvake ihmisestä, jonka alla on teksti englanniksi yhden asiakkaan maksimimäärästä liikkeessä.
Entä jos asiakaspalvelija ja asiakas voisi antaa sovelluksen hoitaa asiakasmäärien rajoitukset ja ilmoittamiset seuraavan vuorosta?

Edellä mainittujen kaltaiset paikalliset rajoitukset ovat estäneet yritysten mahdollisuutta ottaa vastaan asiakkaita ilman ajanvarausta, walk-in jonojen kautta kuten ennen. Tänä aikana monet asiakkaistamme ovatkin ottaneet käyttöön Qtip.Men ajanvaraustoiminnon käyttöön normaalin jonotustoiminnon sijaan. Tämä on tehnyt mahdolliseksi heille noudattaa rajoituksia, palvella asiakkaitaan ja asiakkaille saada palvelua heille varattuna ajankohtana. Asiakaspalvelun jatkuvuus ja saatavuus on ollut turvattu uuden normaalin aikana. Alla oleva kuvaaja esittää asiakasmäärien muutoksen erään asiakkaamme toimipisteessä Isossa-Britanniassa vuosina 2019 ja 2020.

A graph showing the number of customers served with appointments and restricted walk-in queues during 2019 pre-pandemic and 2020 during the new normal. 2019 is in blue, and 2020 is in green.
A graph showing the number of customers served with appointments and restricted walk-in queues during 2020, and compares them to number of customers served before the restrictions and new normal.

Poikkeuksena liike ei palvellut asiakkaita ollenkaan huhtikuussa 2020 täysimittaisen sulkutilan vuoksi. Toukokuussa 2020 he ottivat käyttöön ajanvarauksiin perustuvan asiakaspalvelun seuratakseen ja toteuttaakseen paikallisia rajoituksia. Heidän oli näin mahdollista palvella noin 8-10 asiakasta päivittäin. Näiden yhdistelmällä tilanteesta riippuen asiakkaita voitiin palvella turvallisesti lähes 50 henkilöä päivässä ja heinäkuussa 2020 asiakasmäärät ylittivät 1500 asiakasta kuukaudessa.

Täällä päässä sekä minua että tiimiämme motivoi se, että Qtip.Me:hen sisäänrakennetut ominaisuudet ovat olleet avainasemassa siinä että asiakkaamme ovat voineet yhä palvella omia asiakkaitaan näinä haastavina aikoina. Olemme voineet olla asiakkaidemme tukena uuteen normaaliin sopeutumisessa, ja jonotusjärjestelmän tuottajana olemme voineet tukea asiakkaitamme uusilla ominaisuuksilla, jotka ovat helpottaneet sosiaalisen etäisyyden varmistamisessa hienovaraisin ja tehokkain keinoin.

Olemme kiitollisia asiakkaillemme heidän luottamuksestaan meihin ja tiimiimme ja 100% digitaaliseen jononhallintajärjestelmäämme Qtip.Me:hen.
Pysythän kuulolla uusista ominaisuuksista, joita on hiljattain lisätty tuotteeseemme.

Jäikö sinulla kysyttävää? Haluatko kokeilla, miten Jonoon.fi rakentaa asiakaspalvelusi tulevaisuutta? Ota yhteyttä!🡕

Ystävällisin terveisin,

Codemendersin tiimi.

Seuraa meitä somessa!
Facebook: Jonoon.fi
Twitter: @jonoon_fi, @codemenders
Instagram: @Jonoon.fi

Lähteet:
[1]Aalto University of Applied Sciences: Researchers modelling the spread of the coronavirus emphasise the importance of avoiding busy indoor spaces. 🡕(6.4.2020)

[2]Forest Interactive – Telecoms Industry Roundup 2020.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment