Hei sinä!

Tervetuloa blogiimme. Ai keiden? Tätä blogia ylläpitää Codemendersien työporukka!

Tässä blogissa kirjoitamme jonottamisesta, palvelustamme jonoon.fi ➚ ja Qtip.me ➚ ja siitä, mitä on hyvä asiakaspalvelu. Ajoittain jaamme myös tarinoita jonotuksesta ja meitä kiinnostavia asioita.

Aiomme myös esitellä, keitä täällä näppäimistöjen takana on kirjoittamassa, ohjelmoimassa ja kuka meillä vastaa puhelimeen, kun soitat. Mitä haluaisit kysyä meiltä? Odotamme ajatuksiasi ja kuulumisiasi, kun postauksista herää ajatuksia, palautetta tai kysymyksiä.

Codemenders ja idea sovellukselle, joka minimoisi jonotuksen ja tekisi asiakaspalvelutilanteista parempia, syntyi jonossa. Talvella 2012 eräässä kaupungissa entiset työtoverit jonottivat asioillaan suurten elämänmuutosten jälkeen. Jono oli pitkä, mutta asiat oli pakko hoitaa. Yhdellä oli nälkä ja toinen sai elämänsä ensimmäisen parkkisakon. Pian tulevat työtoverit pohtivat, miksei tällekään ole jo sovellusta? #jonottavanaikaonpitkä

Nyt on. Sovellukseemme voit tutustua enemmän täältä: suomeksi palvelumme jonoon.fi-kotisivuilta ➚ ja englanniksi qtip.me-kotisivuilla ➚ . Palvelumme on käytössä jo ulkomailla esimerkiksi Isossa-Britanniassa ja Etelä-Afrikassa. Haluamme olla mukana osana palveluiden digitalisoimista myös Suomessa. Digitalisoimisessa pohditaan useasta näkökulmasta sitä, miten palvelut voisi siirtää verkkoon. Kaikkea ei kuitenkaan voi hoitaa netissä, eivätkä kaikki halua tai voi hoitaa asioita netissä.

  1. Kasvokkain tapahtuvan asiakaspalvelun ja verkkopalvelun välillä tehtävän valinnan tulee perustua asiakkaan preferenssiin, ei jonojen tai huonon palvelun välttämiseen.
  2. Tiedonsaannin ja palvelun tulee olla esteetöntä ja joustavasti saavutettavissa.
  3. Asiakaspalvelutilanne, joka alkaa jo ennen palvelupistettä, on myös markkinointitilanne, joka viestii palveluntarjoajan arvoista ja asiakkaidensa kohtaamistaidoista.

Haluamme, että asiakas voi tiivistää kokemuksensa seuraavalla tavalla:

Menin jonoon. Sain palvelua. 5/5.

Mustan älypuhelimen ruudulla on ilmoitus, jossa on sinisellä viestipohjalla keltainen kello. Oikealla puolella on kaksi puhekuplaa. Ylempänä on sinisessä viestikuplassa teksti, jossa lukee sinun vuorosi on seuraavaksi. Sen alla on vihreässä viestikuplassa teksti sinun vuorosi on nyt. Alla lukee jonoon.fi.
[ Tausta on pastellin vaaleanvihreä. Vasemmalla on sininen pystysuora palkki, jonka vieressä vaaleanvihreä ja kirkkaanvihreä pystysuora viiva. Niiden vieressä vasemmalla puolella kuvaa on musta älypuhelimen ruutu, josta nousee ilmoitusikkuna. Ilmoitus on sininen viestikupla, jossa on keltainen kello. Oikealla puolella on kaksi puhekuplaa. Ylemmässä sinisessä puhekuplassa lukee “Sinun vuorosi on seuraavaksi.” Alemmassa kuplassa, joka on kirkkaanvihreä, lukee: “Sinun vuorosi on nyt.”

Ensimmäisen ja toisen lauseen välillä voi tapahtua ihan mitä asiakas itse haluaa ja toivottavasti jotain muuta kuin odotin x minuuttia ja missasin bussin, skippasin lounaan, tuli nälkä… 

Mitä sinä haluaisit tehdä jonottaessasi muuta kuin odottaa?

——————————————————————————————————————-

Tämän tekstin kirjoitti Jasmin, jonka mielestä se tekee arjesta sujuvan, kun asioiden hoitamisen voi tehdä joustavasti ja ennakoitavasti.

PS. For English blog and sites visit Qtip.me’s homepage ➚ and Codemenders’ blog ➚ . Jonoon.fi is proudly powered by Qtip.me. Both are products of Codemenders Oy, Finland.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment